استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2024-03-10
تبلیغات؛ هزینه یا سرمایه گذاری؟ بازگشت سرمایه تبلیغات در ایران چقدر است؟ بازتاب آنلاین
برای همین موضوع تنها با محاسبه عددی ROI شاخص نرخ بازگشت سرمایه نمی توان در مورد هر کمپین نظر داد و باید با توجه به نوع تبلیغات و شاخص های دیگر اظهار نظر کرد. بارها دیده شده است که افراد برای گرفتن حداکثر کلیک وعدهای دروغین یا غیر واقعی در بنر تبلیغاتی خود میدهند یا به اصطلاح از روش تبلیغات زرد استفاده میکنند. این کار نتیجهای از بین رفتن بازگشت سرمایه و اعتبار کسبوکارتان نخواهد داشت.
- همچنین، همه ابزارها و پلتفرمهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای هر نوع کسبوکاری مناسب نیستند.
- تقویت صفحه لندینگپیج، استفاده از کلمات کلیدی با تطابق بالا، استفاده از افزونههای تبلیغاتی، توجه به زمان درست اجرای کمپین، بهرهگیری از متخصصین تبلیغات کلیکی (ppc)، افزایش امتیاز قدرت تبلیغ. {
- فرمول ROI ساده است، اما کاربرد آن میتواند متنوع باشد، گاه محاسبات ROI به همراه روشهای دیگر برای ایجاد یک مورد تجاری برای یک پیشنهاد خاص ارائه میشود. |}
- پس مخاطب هدف با کلیک بر روی تبلیغتان وارد صفحه فرود (لندینگپیج) شده و اگر وبسایتتان بتواند نیاز او را برطرف کند، پس او با شما همراه میشود. {
- فرض کنید یک موسسه آموزشی کمپین جدیدی را برای فروش دوره هوش مصنوعی برگزار کرده است. |}{
- با این تعاریف نیز به بهبود نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین نیز دستیافتهایم. |}
برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه باید به تحلیل دقیق داده ها و بهینه سازی کمپین ها توجه کنید. با بررسی عملکرد تبلیغات و شناسایی نقاط قوت و ضعف می توانید استراتژی های خود را بهبود بخشید و نتایج بهتری کسب کنید. شما میتوانید برای ردیابی اقداماتی که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغاتتان انجام میدهند از ابزارهایی مانند ردیابی نرخ تبدیل یا یک ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث استفاده کنید. ردیابی شامل برخی رفتارهای مخاطب مانند خرید، تکمیل فرم تماس یا ثبتنام در خبرنامه است. با بهرهگیری از این استراتژیها و تکنیکها، میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را بهینهسازی کرده و نرخ بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید. دارت ادز همراه شماست تا با ارائه راهنماییهای لازم، به موفقیت در تبلیغات آنلاین دست یابید.
در کنار آن، فرصتهای کاهش هزینهها را هم کشف کنید؛ مثلاً شاید بتوانید با برونسپاری برخی وظایف، هزینهٔ کمتری برای آنها خرج کنید. برای مثال، اگر از مقایسهٔ دادهها بفهمید کمپینهای اینستاگرام نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی به لیدها و فروشهای بیشتری منجر شده است، بودجهٔ کمپینهای بعدی را بیشتر بر این کانال متمرکز میکنید. با کمک دادهها میتوانید مشتریان را در گروههای مختلف قرار دهید؛ مثلاً اهالی شهرهای مختلف، افرادی با رفتارهای خرید مشابه یا علایق یکسان. بخشبندی که انجام شود، زمینه برای بازاریابی و تبلیغات شخصیسازیشده هم فراهم میشود. برای مثال میتوانید محصولات چند منظورهای را برای جذب مخاطب کنار هم قرار دهید. همچنین میتوانید محصولات مکمل خریدهای گذشته را برای بعضی مخاطبان خود ارائه کنید.
این کار نهتنها به صرفهجویی در هزینهها کمک میکند، بلکه باعث افزایش بازگشت سرمایه (ROI) نیز میشود. از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید. همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ کلیک (CTR) و سایر معیارها استفاده کنید و در صورت نیاز استراتژیهای خود را بهینهسازی کنید. حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که آیا فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی شرکت سودآور بوده است یا نه؟ بهترین کار برای پاسخ به این سؤال مراجعه به شاخصی بهنام نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است.
ریمارکتینگ را برای هدف قراردادن کاربرانی که قبلاً با سایت شما تعامل داشتهاند، ایجاد کنید. نسخه تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنید که به طور مستقیم با این مخاطبان صحبت کنید. ممکن است بخواهید قیمت پیشنهادی خود را برای به حداکثر رساندن نمایش تبلیغ انجام دهید. همینطور اگر کلمه کلیدی اهمیت کمتری دارد پس نمایش تبلیغاتی آن نیز به حداقل رسانده شود. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید.
از تبلیغات در اینستاگرام برای گرفتن نظرات مشتریان درباره محصولات استفاده کنید؛ ایدههای جدید را با مشتریان در میان بگذارید و سعی کنید بازخورد آنها را برای برنامههای آتی خود در نظر بگیرید. اینستاگرام فرصتهای بیشماری را برای استفاده از محتوای بصری برای ارتباط با مخاطب در اختیار کاربر میگذارد. و تنها راهی که بتوان دریافت کدام محتوا با مخاطب بهتر رابطه برقرار میکند انجام آزمایشهای متفاوت است. وقتی به خوبی با نحوه عملکرد ROAS آشنا شدید، میتوانید تبلیغات و حسابهای خود را بهینهسازی کنید، ترجیحاً با کمک بازاریابهای دیجیتال باتجربهتر.
کسبوکارهای نوپا مجبور هستند که در ابتدای راه، با درصدی آزمونوخطا شروع کنند تا اطلاعات موردنیاز را به دست بیاورند؛ در علم مارکتینگ جمعآوری این اطلاعات از فروش هم مهمتر است. با این وجود بهصورت تقریبی نرخ بازگشت سرمایه 200% ضعیف، 500% ایدهآل و 1000% استثنایی تلقی میشود. این شاخص میتواند یک معیار اساسی باشد تا با توجه به آن ببینید که به هدف موردنظر رسیدهاید یا نه!
اگر میخواهید کسبوکار دیجیتال خود را در یک کمپین تبلیغات آنلاین موفق ببینید، باید از همان ابتدا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را در نظر بگیرید. در یک کمپین موفق، همه چیز به هم متصل است تا در نهایت مخاطب هدف بر روی فراخوان شما کلیک کند. از دریافت و ردیابی دادهها گرفته تا بهینهسازی سایت و جذابیت صفحه فرود، هر جزئی برای موفقیت کمپین تبلیغات کلیکی اهمیت دارد.
تقریباً تمامی کمپینهای بازاریابی محتوا در مرحله آغازین نرخ بازگشت سرمایه منفی دارند. بر این اساس مقادیر اولیه نرخ بازگشت سرمایه باید با مقیاس بسیار کمی در نظر گرفته شود. اندازهگیری و تجزیهوتحلیل مستمر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در کمپینهای دیجیتال مارکتینگ، یک گام حیاتی برای ارزیابی کارایی و تعیین مسیر درست استراتژیهای بازاریابی است.
حالا اگر مدیران آنقدر غرق این چارچوبها شوند که فرصتهای جدید را نبینند، یکی از علایم ریسکگریزی را نشان میدهند. مثلاً کسبوکاری که سراغ اتومیشن نرود، هزینههای تمامشدهٔ بالاتری در مقایسه با کسبوکاری که از آن استفاده میکند، دارد. البته آزمایش همیشه بهسادگی مقایسهٔ نرخ فعلی بازگشت سرمایه با نرخ آن در گذشته نیست. ممکن است بتوانید بدون هزینهکردن برای استخدام نیروهای جدید، کارتان را هم توسعه دهید.
زهای مخاطبان را پاسخ دهد، میتواند به افزایش تعاملات و توجه مخاطبان کمک کند. این نوع محتواها به دلیل ارزش بالاتری که ارائه میدهند، بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند و تعاملات بیشتری را جلب میکنند. دریافت یک بازدهی فوری برای کمپینهای تبلیغات آنلاین بسیار خوب و کارآمد است. ولی داشتن یک استراتژی و برنامهریزی برای نتایج در بلندمدت به همان اندازه نیز اهمیت دارد. پس کمپینهای خود را برای یک بازدهی طولانیمدت بهینه کنید و برای یک عملکرد بهتر در کمپینها ریسکپذیر باشید. این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود.
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)
جمعآوری بازخوردهای مشتریان به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف کسبوکار خود را شناسایی کنید. از نظرسنجیها، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی و ایمیلها برای جمعآوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، میتوانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند.
انتشار محتوا در زمانهای مناسب باعث میشود که تعداد بیشتری از دنبالکنندگان با آن تعامل کنند. اگر کاربر تبلیغ شما را کلیک میکند؛ اما منجر به تبدیل نمیشود، پس ممکن است بهخاطر صفحه فرود (لندینگپیج) ضعیف شما باشد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل صفحه لندینگ را از نظر بهینهسازی عناصر مختلف مانند عنوان، محتوا، تصاویر و CTA بررسی کنید تا به بهترین نحو انجام شد.
برای نمونه اگر شما صاحب یک آنلاینشاپ پوشاک ورزشی هستید و قصد دارید تبلیغات کلیکی (PPC) را در تبلیغات گوگل برای کفش ورزشی اجرا کنید. شما میتوانید با اطمینان از اینکه نسخه تبلیغاتی و صفحه فرود شما بسیار مرتبط با کفشهای دویدن هستند، نمره کیفیت خود را بهبود بخشید. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است.
با این حال، با استفاده از استراتژیهای مناسب و تطبیق با این تغییرات، کسبوکارها میتوانند از این پلتفرم به بهترین شکل بهرهبرداری کنند. شرکت تبلیغاتی واژه گستر با تجربه بیش از ده سال در این زمینه، آماده ارائه راهکارهای موثر برای بهینهسازی تبلیغات شما در اینستاگرام است. درک و تحلیل دادههای به دست آمده از کمپینهای تبلیغاتی قبلی و استفاده از الگوریتمهای پیشبینی برای شناسایی روندهای آینده، میتواند به شرکتها کمک کند تا هزینه تبلیغات اینستاگرام را بهینهسازی کنند. با استفاده از این دادهها، میتوان استراتژیهای تبلیغاتی را تنظیم کرد تا با بودجههای محدودتر، نتایج بهتری حاصل شود.
صرفهجویی در بودجه کمپین
انتخاب نادرست اینفلوئنسرها، تحلیل نکردن دادههای تبلیغاتی و عدم بررسی میزان تأثیرگذاری محتوا میتواند منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شود. کوکو این مشکلات را حل کرده است و با ارائه ابزارهای تحلیلی قدرتمند، به شما کمک میکند تا بهترین تصمیمات را برای تبلیغات خود بگیرید. افزایش بازگشت سرمایه (ROI) در تبلیغات بنری با وجود تمام مزایایی که این نوع تبلیغات ارائه میدهد، با چالشهای قابل توجهی همراه است. یکی از اصلیترین چالشها کوتاه بودن مدت توجه کاربران در دنیای دیجیتال امروزی است. با توجه به حجم بالای اطلاعاتی و بمباران تبلیغاتی که کاربران به صورت روزانه با آن مواجه میشوند، جلب توجه آنها و ترغیب آنها به کلیک بر روی بنر، کار سادهای نیست.
{۳. بهینهسازی بازاریابی
|}اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای تبلیغات دیجیتال فراهم کرده است. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم به کسب وکارها امکان می دهد تا به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنند. تبلیغات در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که با استفاده از محتوای بصری جذاب توجه کاربران را جلب کرده و تعامل بیشتری با آن ها برقرار کنید.
بهعنوانمثال، یک نانوایی محلی میتواند از افزونه لوکیش برای نشاندادن آدرس خود استفاده کند. همچنین از افزونه تماس استفاده کند تا مشتریان بالقوه بتوانند با یک کلیک با آنها تماس بگیرند. UTM یا Urchin Tracking Module، یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد در بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) است که برای ردیابی و تحلیل عملکرد کمپینهای بازاریابی آنلاین (Online marketing) مورد استفاده قرار میگیرد.
چنین چیزی نیز بسیار منطقی است؛ بخش عمدهی کاربران اینستاگرام از طریق دستگاههای تلفن خود اینستاگرام را بررسی میکنند. زمانی که تبلیغ نصب یک اپلیکیشن را میبینند، برای آنها تنها چند کلیلک هزینه دارد زیرا با تلفن هوشمند خود در اینستاگرام هستند. و جالب است بدانید که بسیاری از برندها مخاطبان خود را با پیغامهای غیرمرتبط بمباران میکنند. اینستاگرام یک گزینه دارد که به کاربران اجازه میدهد تبلیغات را از فیدهای خود حذف کنند و چه اتفاقی میافتد اگر کاربران این گزینه را فعال کنند؟ اینستاگرام تبلیغات شما را آنطوری که شما دوست دارید نمایش نخواهد داد.
با برنامه ریزی و اجرای درست تبلیغات می توان به بازدهی بسیار خوبی دست یافت. به عبارت دیگر، هر پولی که برای تبلیغات خرج می شود را می توان با افزایش فروش، آگاهی از برند و افزایش وفاداری مشتری چند برابر کرد. این بازگشت سرمایه زمانی حاصل می شود که تبلیغات به درستی هدف گذاری شده و به عنوان مخاطبان مناسب شناسایی شود.
همکاری با اینفلوئنسرهای مناسب میتواند به افزایش دسترسی و تعاملات کمک کند. یکی از بهترین راهکارهای بهبودبخشی به roi همکاری با شرکت دارت ادز و برقراری ارتباط با مشاورین متخصص است. دارت ادز شما را در مسیر کمپین تبلیغات کلیکی همراهی کرده و بهترین راهکارها و پلتفرمهای تبلیغات بینالمللی را برای موفقیت در کسبوکارتان ارائه خواهد کرد. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود.
بهرهگیری از دیدگاه مبتنی بر داده میتواند تأثیر قابلتوجهی در بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) داشته باشد، زیرا این دادهها اطلاعات ارزشمندی از رفتارها و ترجیحات مشتریان فراهم میکنند. این اطلاعات به برندها امکان میدهد تا کمپینهای بازاریابی خود را با دقت بیشتری تنظیم کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهند. برای اجرای یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده، ابتدا باید شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین کنید.
هنگامی که با نرخ بازگشت سرمایه آشنا باشید میتوانید برای بهبود کمپینهای خود تلاش کنید یا روی سودآورترین نواحی استراتژی خود تمرکز بیشتری داشته باشید. در نهایت، هدف شما از سرمایهگذاری در بازاریابی باید کسب بازدهی مطلوب و افزایش ارزش برند باشد. با ابزارها و منابع معتبر مانند Harvard Business Review و سایر منابع یاد شده، میتوانید به بهینهسازی مداوم استراتژیهای بازاریابی خود دست یابید و به نتایج مطلوبتری برسید. برای بررسی ترافیک وبسایت و ورود کابران می توانیم از ابراز گوگل آنالیتیکس استفاده کرد تا ارزیابی دقیق تری از نرخ بازگشت سرمایه برای هر کمپین داشته باشیم. اما بعضی مواقع نتیجه فعالیتهای بازاریابی کم شدن ریزش فروش و افزایش وفاداری مشتریان است. به عبارت دیگر مشتری به کسب و کار ما وفادار باشد و کسب و کار دیگری را انتخاب نکند برای همین باید به این نکته نیز در محاسبه نسبت سود توجه کنیم چون بدون تبلیغات ممکن است فروش و در نتیجه سودآوری کم شود.
این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه نشان میدهند که به نظرات مشتریان اهمیت میدهید. برای افزایش رضایت مشتریان، از ارائۀ خدمات شخصیسازیشده و جمعآوری بازخوردهای آنها استفاده کنید. با استفاده از دادههایی که از ارتباط با مشتریان به دست میآورید، میتوانید خدمات و محصولات متناسب با نیازهای آنها ارائه دهید.
با قابلیت اجرای مستقیم کمپینها، برندها به دادههای واقعی و تحلیلهای دقیقی دسترسی خواهند داشت. کوکو به کاربران اجازه میدهد تا مشخصههایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس دادههایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند. در این حالت، کمپینها از ابتدا تا انتها بهشکلی موثر و هدفمند انجام خواهند شد. یکی از بهترین راهها برای بهبود ROI، استفاده از دادههای جمعآوری شده برای تصمیمگیری است.
هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. با توجه به عملکردهای قبلی و نتایج ثبتشده، بهتر است برای افزایش ROI بخش بزرگتر بودجه خود را به این کانالها اختصاص دهید. ما ترجیح میدهیم که بیشترین بازده را از سرمایهگذاری خود به دست آوریم و به همین دلیل مهم است که بدانیم در برابر هزینهای که پرداخت کردهایم، چه نتیجهای گرفتهایم.
به عنوان مثال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط که از تبلیغات در پلتفرم های دیجیتال مانند اینستاگرام و گوگل استفاده کرده اند، بازده سرمایه گذاری بین 5 تا 5 درصد را تجربه کرده اند. این بدان معناست که به ازای هر 5 میلیون دلاری که برای تبلیغات خرج میکنید، تا 5 میلیون دلار درآمد کسب کردهاید. اهمیت تست A/B در این است که به جای حدس و گمان، بر اساس دادهها و آمارهای واقعی تصمیمگیری میشود و این امر منجر به افزایش نرخ کلیک، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت کاهش هزینههای تبلیغات میشود. هرچند هدف اصلی بسیاری از کمپینها فروش است، اما باید به تعاملات طولانیمدت با مخاطبان نیز توجه داشته باشید. ایجاد ارتباطات قوی با مشتریان و فالوورها میتواند به افزایش وفاداری و تکرار خرید منجر شود و در نهایت ROI را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما از داشتن یک پیج در زمینه مشاوره سئو افزایش فروش است، میتوانید تعداد سفارشات مستقیم از شبکههای اجتماعی یا درآمد حاصل از این کانالها را به عنوان معیار سنجش قرار دهید.
این چالش ها شامل محدودیت های زیرساختی، قوانین و مقررات ناگهانی و نوسانات اقتصادی است که می تواند بر نتایج تبلیغات تأثیر بگذارد. با تست A/B می توانید تغییراتی که در کمپین ایمیلی باعث افزایش open rate و conversion rate می شود را متوجه شوید. برای محاسبه دقیق تر MROI هزینه های مارکتینگ باید اعضای تیم مدت زمانی که برای این فعالیت ها صرف می کنند را نیز محاسبه کنند. به نقل از آمار سایت cmocouncil.org تخمین زده شده که تا سال ۲۰۱۹ بودجه تبلیغات جهانی به ۲/۱ تریلیون دلار برسد.
اگر شما صاحب یک کسبوکار آنلاین هستید یا در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت میکنید، احتمالا میخواهید بدانید که کدام کانالهای تبلیغاتی بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت میکنند. اینجاست که لینکهای UTM وارد عمل میشوند و نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند. بازاریابی اینترنتی را تنها به تولید محتوا در شبکههای اجتماعی محدود نکنید. فضای مجازی فرصتی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان است و همچنین میتوانید از نظرسنجیها، استوریها، مسابقات، ولاگها و پستهای تعاملی برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید.
عواملی مانند شرایط اقتصادی، نوع بازار هدف، کانال های تبلیغاتی مورد استفاده و نوع محصول یا خدمات بر ROI تبلیغات تاثیر می گذارد. این فرمول به شما نشان می دهد که آیا تبلیغات برای شما سودآور بوده است یا فقط به هزینه تبلیغات پول خرج کرده اید و به هیچ چیز نرسیده اید. اگر ROI مثبت باشد، به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز و سرمایه گذاری بوده است. در بنرهای تبلیغاتی اطلاعاتی به بازدید کننده نمایش بدهید که بازدیدکننده بتواند به شما اعتماد کند و برند شما در نظرش قابل اعتماد جلوه کند تا در نهایت، برندینگ شما بهبود یابد. بازدیدکننده هایی که تبلیغات ویدیوئی شما را مشاهده کردند امکان دارد نام برندتان را جستجو کرده و وب سایت شما را بازدید کنند بنابراین مقیاس جستجو برند شما با ابزارهای گوگل ترند می تواند در ROI شما دخیل باشد.
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) معیاری ساده برای محاسبه میزان سودآوری یک سرمایهگذاری است. این معیار، محدودیتهایی نیز دارد ولی با این حال، هنوز شاخصی کلیدی است که تحلیلگران تجاری برای ارزیابی و رتبهبندی گزینههای سرمایهگذاری و فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی، از آن استفاده میکنند. این اطلاعات به صاحبان این کسبوکار کمک میکند تا برای برگزاری کمپینهای بعدی تصمیمات بهتری بگیرند و بودجه خود را در موقعیت مناسب و بهصورت تخصصی هزینه کنند.
گوگل و شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی دربارهی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیدهاند ارائه میکنند. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، میتوانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمعآوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژهای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش میدهد، بلکه باعث میشود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند.
بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که به همۀ مخاطبان علاقهمند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. در زمان اجرای این کمپین، توجه به فاکتورهای مختلف برای دستیابی به موفقیت الزامی است؛ کاری که همکاران ما در واحد دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغات ایران نوین برای برندهای بزرگ کشور انجام میدهند. قبل از آغاز کمپین تبلیغاتی، اهدافی قابلدسترس، مدتدار و مرتبط (Smart Goals) را تعیین کنید.
با رشد روزافزون اینفلوئنسر مارکتینگ، نیاز به ابزارهایی که بتوانند دادههای دقیق و تحلیلی را در اختیار کسبوکارها قرار دهند، بیش از پیش احساس میشود. کوکو به عنوان یک پلتفرم پیشرفته در زمینه آنالیز اینستاگرام و مدیریت کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ، راهکاری جامع برای برندها، آژانسهای تبلیغاتی و دیجیتال مارکترها ارائه میدهد. بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) به سادگی معیاری است که نشان میدهد به ازای هر دلار هزینه شده در تبلیغات، چه میزان درآمد کسب میشود. با توجه به تغییرات الگوریتمی در اینستاگرام، استراتژیهای تبلیغاتی نیز باید به صورت پیشرفتهتری طراحی شوند.
اگر صاحب پیج خواه به عنوان اینفلوئنسر یا فروشنده محصول نتواند پیج اینستاگرام و بازخورد تبلیغات خود را بررسی کند، مشکلاتی برای او پیش خواهد آمد. به عنوان مثال شما وقت و هزینه خود را بدون فایده از دست دادهاید بی آنکه بدانید جامعه هدف شما چیست؟ همچنین از جذب مشتریان یا کاربران جدید باز خواهید ماند. صاحب پیج برای تولید محتوای خود با ارائه پستها و استوریهای متفاوت تلاش میکند اما با نادیده گرفتن ارسال در زمان مناسب و ضروری، بازدید خود را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. به عنوان یک تخمین، میتوانید هزینههای ماهانه خود را با مزایای سود ماهانه کمپین محتوای خود مقایسه کنید تا نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی را تعیین کنید. با این حال مزایای محیطی و عوامل پیچیده باعث پیچیدگی بیشتر در تعیین مقدار دقیق این محاسبه میشود.
اینجا کلیک کنید