چه کسی دیگری می خواهد درباره لباس بن تن بیاموزد؟

در سال ۲۰۰۴ میلادی، ضرابخانه ملی بلژیک، به مناسبت هفتاد و پنج‌مین سالگرد چاپ مجموعه کتابهای تنتن و میلو، مبادرت به ضرب ۵۰هزار سکهٔ یادبود ماجراهای تنتن و میلو کرد که تنها در مدت یک‌سری ساعت نایاب شدند. در این میان، شیعیانی چون سیّد بن طاووس، روحانی اثرگذار و اِربِلی، مسمومیت یا دخالتِ مأمون در این قتل را به دیدهٔ شک وتردید نگریستند. هشام دارای شهرت حسنی در سیرَةُ الْائِمَّةِ الْاِثنیٰ عَشَر گزارش می‌نماید که مأمون از یکی از از غلامانش بهنام عبدالله بن بشیر خواست تا به دستانش زهر بمالد و آنگاه ملازم اساسی وی، نزدِ علی بن موسی رفت و پس از احوالپرسی، از عبدالله بن بشیر خواست به جهت علی بن موسی الرّضا، اناری آبگیری نماید و آن را بهدست خویش به علی بن موسی خوراند. تا سالیان طولانی پس از قتل موسی بن جعفر، این امید در فی مابین شیعیان وجود داشت؛ امیدی که مهم استناد به آن حدیث، بهزودی نقطه نهایی نمیپذیرفت. دربارهٔ شیوهٔ مسموم شدنِ علی بن موسی الرّضا گزارشهای مختلفی وجود دارد. در اینباره علی بن موسی الرّضا شیعیانش را به بعضی اصحاب نظیر یونُس بن عبدالرّحمن ارجاع دادهاست. اشخاصی از اصحاب وی که منصب وکالتش را عهدهدار بودند، عبارتند از: عبدالرّحمن بن حَجّاج (وکیل در بغداد)، صَفْوان بن یَحییٰ بِجِلّی (مدینه)، یونس بن یعقوب بجلی (مدینه)، ابراهیم بن سَلّام نیشابوری، عَبدُالْعَزیز بن مُهْتَدی (قم)، علی بن مَهْزیار اهوازی، عبدالله بن جُندَب، فضل بن سَنان (نیشابور)، ابوعلی بن راشد، ابوعلی رَیّان بن صَلْت قمی، هُشام بن ابراهیم عباس، ابراهیم بن محمد همدانی، اسحاق بن ابراهیم حُصَیْنی، حسین بن عبد ربّه و یونس بن عبدالرحمن. ازاینرو علی بن موسی در معرفیِ تشیع و امامت به ایرانیان نقش اهمیت را عهدهدار بود. در روز دوم (به نقل طبری) یا پنجم (به نقل صولی) ماه رمضان سال ۲۰۱ ه. عهدنامه ولایتعهدی علی بن موسی الرضا که به نامهای پیماننامه و گواهی ولایتعهدی هم شناخته میشود، در روز دوشنبه هفتم رمضان سال ۲۰۱ ه.ق و پس از پذیرش ولایتعهدی از جانب علی بن موسی، به پیشنهاد مأمون و به نقلی، به دست خط خود او نگاشته شد. در تعداد و نامِ فرزندان علی بن موسی اختلاف است؛ گروهی آن‌ها را شش تن (پنج پسر و یک دختر) به نامهای محمّد، حسن، جعفر، ابراهیم، حسین و فاطمه (یا عایشه) گزارش کردهاند. بعضی گزارشها از آبِ انارِ مسمومی که بهدست یکی از درباریان تهیه و توسط شخصِ خلیفه به علی بن موسی خورانده شد، یاد کردهاند. خلل نظریههای قتل همین است که آنها نمیتوانند تفسیر دهند که چرا اولیه منابع امامیه، دارای وجودی که بر خلاف حیث نویسندگان اهل سنت، آشکارا میگویند که پدر رضا، موسی کاظم، در زندان هارون کشته شد، به احتمال قتل لباس بن تن چهار دست رضا اشارهای نمیکنند. علاوه بر پرورش و معرفی راویانِ دانا به وسیله امامان شیعه، آنها شیعیان را به مراجعه به همین شاگردان تشویق و توصیه میکردند.

ایندکسر

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort instagram otomatik beğeni satın alhtml nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeViagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma