[ad_1]

زن جوانی در رختخواب خودش تنها و با لبخند از خواب بیدار می شود

من سالها پیش وقتی دانشجوی سال اول تحصیل در دانشگاه بودم به یک آرزوی منظم تبدیل شدم. من دریافته ام که بستن چشمانم برای مدتی بهترین راه برای فرار از عوامل استرس زا در یک روز شلوغ است. اما در حالی که در 20 سالگی در مشاغل شغلی کار می کردم ، چاره ای جز ترک این چرتهای روزمره نداشتم. وقتی در هنگام شیوع بیماری همه گیر از خانه کار خود را شروع کردم ، متوجه شدم که همه کارهای روزمره من قطع شده است. بعداً به رختخواب رفتم و استرس بیشتری را متحمل شدم و در طول روزهای طولانی کار احساس تمرکز نمی کردم.

فکر کردم آیا می توانم در ایده آرام کردن سرم تجدیدنظر کنم تا احساس تقویت کنم. اگرچه به نظر می رسد از برداشتن یک فنجان قهوه به اندازه بازو سالم تر باشد ، اما من فکر می کردم که آیا این کار باعث تولید من بیشتر می شود یا حتی باعث خواب آلودگی بیشتر در طول روز می شود؟

من تصمیم گرفتم چالش خودم را مجبور کنم در طول ناهار هر روز به مدت یک هفته چرت بزنم. در ابتدا خجالت کشیدم که به کسی بگویم. اگر مردم بفهمند ، آیا آنها فکر می کنند که من یک تنبل هستم؟ این را از همه کسانی که با آنها کار می کردم پنهان کردم ، یک تایمر 30 دقیقه ای روی تلفن خود تنظیم کردم و هر روز حوالی ظهر به سمت تخت خواب می رفتم.

من سعی کردم که به طور مداوم زیستگاه خاموش خود را حفظ کنم ، به این امید که در آن مدت یک مسخره کننده مناسب پیدا کنم. چراغ های اتاقم را خاموش می کردم ، تلفنم را بدون صدا روشن می کردم و دستگاه صدا را روشن می کردم (برای اینکه صدای سفید برای خواب راحت تر شود). من همچنین وقت آزاد را در تقویم خود مسدود کردم تا این کار را هر روز انجام دهم تا نگران قطع شدن کار نباشم.

در روز دوم این آزمایش ، متوجه شدم که این ساعات خواب آلود ناهار بر احساس بیداری بعد از ظهر تأثیر می گذارند. معمولاً هر روز حدود 15 ساعت به هر کافئینی که پیدا می کنم می رسیدم. اما بعد از یک خواب 30 دقیقه ای دیگر حوصله یک فنجان قهوه را نداشتم و در عوض احساس می کردم برای بقیه روز می توانم غذا بخورم.

دیگر نمی خواستم یک فنجان قهوه بنوشم و در عوض احساس کردم می توانم بقیه روز را غذا بدهم.

دکتر سوجای کانساگرا ، مدیر برنامه دانشگاه دوک در مغز و اعصاب اطفال پزشکی خواب ، توضیح داد که بهترین زمان برای چرت زدن در هنگام آرامش بعد از ظهر است که حدود ساعت 12 تا 2 بعدازظهر اتفاق می افتد. به ساعت داخلی خود ، که باعث می شود شما در بعضی از ساعات روز بیدار باشید در حالی که در زمان های دیگر احساس خواب می کنید ، “دکتر کانساگرا به POPSUGAR گفت.” 15 ساعت ، باعث افت بعد از ظهر در روز کاری می شود ، به همین دلیل بیشتر افراد خواب آلودگی خود را هنگام ناهار مقصر می دانند. “

بعد از اینکه می توانم در این پنجره طبیعی بخوابم ، احساس می کردم حداقل 18 ساعت تمرکز دارم ، یعنی 90 دقیقه بیشتر از انرژی معمول برای ادامه کار در یک روز عادی است.

من همچنین متوجه تغییر روحیه کلی خود شدم. به نظر می رسید که چرت روزانه فقط حالم را بهتر می کند. افراد اطراف من ، از نامزد من گرفته تا همکارانم ، متوجه تغییر در عملکرد من شدند. حتی بعد از کمی شیوع در همه گیری ، حافظه من نیز بهبود یافت. در هر دو مورد ، تحقیقات نشان می دهد که من تنها طرفدار این Z های اضافی نیستم. مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند روحیه شما را تغییر دهد ، در حالی که چرت کوتاه می تواند به افراد در به خاطر سپردن جزئیات کمک کند.

در نهایت ، این چالش به من ثابت کرد که چرت زدن از بسیاری جهات به سطح زندگی و بهره وری من رسیده است. آیا این قسمت از زندگی روزمره ام را انجام خواهم داد؟ نه بیشتر به این دلیل که هر روز وقت انجام این کار را نخواهم داشت. اما وقتی برنامه من اجازه می دهد یا وقتی یک هفته بیش از حد استرس زا می شود ، اضافه کردن یک چرت به برنامه من روش من برای بالا بردن اخلاق کاری و کاهش سطح استرس خواهد بود.



[ad_2]

منبع: windows-news.ir