طبق معمول سوئیچهای فشار به شکل رله کار کرده و دستگاه کنترل دیگری را عمل میاندازد. در همین دستگاه از عامل ها تبدیلکننده فشار به حرکت مکانیکی به کارگیری میگردد چون همین کارداران یا این که المانها فشار را حس میکنند و آن را به شکل کار مکانیکی در اختیار عضو میگذارند. از یک سوئیچ فشار که به وسیله پدال ترمز فعال میشود، به جهت پرنور کردن چراغ ترمز عقب ماشین به کار گیری میشود. از در دست گرفتن فشار های دیفرانسیل اثبات برای تنظیم یک فشار، و از در دست گرفتن فشار های دیفرانسیل متغیر به جهت تهیه دو فشار به کارگیری میشود. از آن جا که فشار ممکن می باشد خیلی آرام تغییر تحول کند، و اصلی توجه به لزوم کارایی سرعت بالا کنتاکتها، از نوعی مکانیسم پیشرفته در آن استفاده میشود. در سیستمهایی که کلیدی فشار دوچندان کار میکنند و پرنور و خاموش شدن در رنج مشخصی از فشار از اهمیت متعددی برخوردار است، کلیدی پرشر سوئیچ بخش اعظم معلوم میشود. این سوئیچ به جهت شمارش تردد وسایل نقلیه در خیابانها و ایستگاههای سوخت کلیدی استفاده از یک لوله لبریز از هوا که در کف خیابان یا رده عمل نهاده شده، استعمال میشود. مگر این که از کنتاکت های زیاد گران اهمیت پوشش طلایی استفاده شود. بضاعت و توان انسان در تشخیص این تغییرات بسیار محدود است و بایستی از تجهیزات ابزار ظریف یاری بگیرد. این سوئیچ چنانچه فشار کابین خلبان به علت بالا رفتن ارتفاع ناچیز شود، به شکل خودکار چراغ خطر کابین خلبان هواپیما را پرنور میکند. یکی برای فشار اندک و دیگری برای پرشر سوئیچ قیمت فشار بالا. به عنوان مثال به جهت هشدار در صورت افت فشار روغن موتور به تحت تراز ایمن، یا در دست گرفتن قفل مبدل گشتاور کاربرد دیگری از سوئیچ فشار هیدرولیک است. البته اکثر مورد ها استفاده از پرشر سوئیچ هیدرولیک در سیستم هایی است که قصد داراهستند تا کلیدی کمک بازو های مکانیکی فرایند هایی را کامل شدن سازند. سوئیچهای فشاری که به جهت به کارگیری در بخشها مالامال خطر جریان گاز قابل اشتعال به کار گیری میشوند، به گونهای طراحی میگردند که اصلی محفظهای برای خودداری از احتراق در هنگام برقراری تماس و ارسال سیگنال الکتریکی باشند.