[ad_1]

tmp_MTtiTu_99ad0ac094dfc8f1_pexels-ketut-subiyanto-4436298.jpg

اگر درد پشت زانو را تجربه کرده اید ، مهم است که از همه دلایل احتمالی آگاه باشید ، چه به دلیل یک حادثه خاص یا نه. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل این درد بدن ، می توانید برای اقدامات بعدی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برنامه ریزی مدبرانه ای داشته باشید و روش های درمانی یا روش هایی را برای کاهش ناراحتی خود در نظر بگیرید. این نوع درد در واقع کاملاً شایع است ، بنابراین ما با سه پزشک در مورد دلایل ایجاد درد در پشت زانو صحبت کردیم و در صورت مواجه شدن با آن توصیه های آنها چیست. در مرحله بعد ، تمام اطلاعات لازم برای انجام مراحل بعدی را پیدا کنید.

وقتی پشت زانوی شما درد می کند به چه معناست؟

به گفته دکتر جرمی جیمز ، CSCS و بنیانگذار برنامه تمرینی FitForever ، دلایل مختلفی می تواند درد در پشت زانو را ایجاد کند. دکتر جیمز به شما توصیه می کند ابتدا این س askال را بپرسید: “اگر اخیراً تصادف کرده اید که در آن زانو یا اطراف آن دچار پاپ ، انحنا ، سقوط یا حادثه دردناک شده اید.” اگر پاسخ مثبت است ، می توانید با کشیدگی در ناحیه همسترینگ یا “پارگی میکروسکوپی عضلات پشت ران” ، پارگی مینیسک یا “پارگی غضروف بالشتکی به شکل c که بین قسمت های بالایی و تحتانی قرار دارد ، مقابله کنید. “(اگرچه درد معمولاً در پشت زانو احساس نمی شود) یا پارگی رباط صلیبی خلفی (PCL) ، که اتصال پشت زانو است. با این حال ، اگر درد شما ناشی از یک تصادف خاص نباشد ، پاسخ بسیار پیچیده تر می شود.

وقتی درد کمر به دلیل تصادف خاصی ایجاد نمی شود ، دلایل احتمالی چیست؟

اگر درد در پشت زانو به دلیل تصادف یا حادثه خاصی نباشد ، می تواند در اثر طیف وسیعی از عوامل ایجاد شود. به گفته دکتر سلست هولدر ، لیسانس مغز و اعصاب رفتاری در دانشگاه شمال شرقی ، دکترای پزشکی کایروپراکتیک از دانشگاه Bridgeport ، DC و پزشک 1AND1 LIFE ، کمر درد نسبت به سایر ناراحتی های زانو کمتر اتفاق می افتد ، اما در صورت بروز ، “تشخیص افتراقی کاملاً گسترده است.” هولدر ادامه می دهد که تشخیص این نوع درد می تواند شامل “آسیب شناسی استخوان ها ، ساختارهای عضلانی و تاندونی ، رباط ها ، اعصاب ، اجزای عروقی و / یا بورس ها” باشد ، که تعیین علت اصلی آن را بسیار چالش برانگیز می کند.

علاوه بر آسیب های عضلانی و تاندونی ، یکی از مهمترین دلایل ایجاد درد در پشت زانو ، کیست بیکر است. دکتر پاتریک ژان پیر ، پزشک دارای مجوز تخته در پزشکی ورزشی داخلی و غیر جراحی و بخشی از تیم 1AND1 LIFE ، کیست های بیکر را کیست هایی عنوان می کند که “از تجزیه غضروف یا آرتروز در زانو ایجاد می شوند و باعث تورم در جیب می شوند. و مایع گاهی اوقات این تورم می تواند بسیار دردناک شود و منجر به درد در پشت مفصل زانو شود. “دکتر جیمز اضافه می کند که این کیست ها” می توانند در اثر تحریک مکرر ساختارهای زانو ایجاد شوند. همچنین می تواند ناشی از عادات حرکتی ضعیف یا عدم تعادل عضلات باشد. “

به طور باورنکردنی کافی ، دکتر ژان پیر خاطرنشان کرد که “یکی از علل شایع درد پشت زانو هیچ ارتباطی با مفصل زانو ندارد. تاندون های عضلات همسترینگ در پشت زانو ، اغلب باعث می شود مردم احساس کنند زانوی خود را زخمی کرده اند – در عوض در عضله همسترینگ دچار کشیدگی می شوند. “آیا می خواهید ببینید آیا این مورد شماست؟ دکتر ژان پیر به شما دستور می دهد” فقط وسط عضله همسترینگ و پایین عضله را به جایی که تاندون ها در پشت زانو متصل می شوند فشار دهید تا ببینید آیا این علت درد است. ” دکتر هولدر اضافه می کند که “در مورد آسیب های اسکلتی-عضلانی ، سه مجموعه از عضلات وجود دارد” که می تواند باعث کمردرد در زانو شود ، با اشاره به همسترینگ. او در ادامه با اشاره به “gastrocnemius و مجتمع های تاندونی / عضلانی پوپلیتوس ، که مورد اخیر کمتر شناخته شده است اما می تواند منبع قابل توجهی از درد باشد.

یکی دیگر از دلایل شایع درد در پشت زانو ممکن است التهاب التهاب مفصل همسترینگ یا تاندون گاستروکنمیوس باشد که دکتر جیمز آن را “التهاب تاندون” توصیف می کند ، که معمولاً به دلیل تحریک مکرر ناشی از وضعیت بد یا عدم تعادل عضلات در حین ورزش است. یا حرکات تکراری وی افزود: “وی یک آسیب بورس را به این لیست اضافه می کند ، که شامل” تحریک مکرر بورس “یا کیسه های مایع است که باید حرکت صاف بین تاندون ها و عضلات را امکان پذیر کند. این نوع آسیب به دلیل” الگوهای نامنظم حرکت در اطراف زانو و عدم تعادل عضلات “است. ”

مظنونین دیگه؟ به گفته دکتر هولدر ، این بسیار ساده است: استفاده بیش از حد از مفصل زانو. “دویدن در سراشیبی ، قدرت و انعطاف پذیری ضعیف ، عدم توانایی در گرم شدن صحیح قبل از فعالیت ، صافی کف پا و چینش نامناسب زانو نمونه هایی است که می تواند به مکانیسم [back-of-knee] جراحت. “علاوه بر این ، اگر هیچ یک از موارد بالا مربوط به مورد شما نباشد ، ممکن است علت چیزی نادرتر باشد ، مانند استئوکندروما ، رشد غیر سرطانی غضروف و استخوان ، یا آسیب به عصب پروونئال.

در صورت احساس درد در پشت زانوی خود چه کاری باید انجام دهم؟

اگر شما با کمر درد سر و کار دارید ، دکتر جیمز تأکید می کند که “تماس با ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی خود برای رد برخی از این علل جدی تر” ضروری است. دکتر هولدر موافقت می کند ، “ارزیابی بالینی زانو را توصیه می کند [that] جامع است و شامل دسترسی به بی ثباتی ، تورم ، کلیک یا ترک خوردگی همراه با درد است. دکتر جیمز ذکر می کند که اگر تشخیص ها مربوط به استفاده بیش از حد یا عدم تعادل عضلانی مانند التهابات التهاب یا التهاب بورسیت باشد ، یک رژیم ورزشی که “بر شکل مناسب ، وضعیت مناسب بدن و متعادل سازی عضلات اطراف زانو متمرکز است” بسیار مفید خواهد بود. دکتر هولدر معتقد است که آیا درد ناشی از مسئله جدی تری است یا خیر ، ارزیابی ارتوپدی و ارزیابی پزشک برای تشخیص دقیق و رسیدن به درمان در اسرع وقت بسیار مهم است.

منبع تصویر: Pexels / Ketut Subiyanto



[ad_2]

منبع: windows-news.ir