[ad_1]

اگر کوکی های شما تماس می گیرند ، شما نمی توانید بدون خرید شیرینی از یک نانوایی عبور کنید ، یا شام بدون کمی مربا پر نیست ، می توانید خود را به عنوان یک شیرینی پزی توصیف کنید. اما گاهی اوقات اگر به طور مداوم به فکر درمان ها باشید ، اشتیاق شما به قند بسیار طاقت فرسا می شود ، یا اشتهای شما از کنترل خارج می شود یا تا حدی احساس سیری نمی کند که بیش از حد با شکر پرخوری کرده و بیمار شوید. اما متخصص تغذیه ثبت شده جسیکا جونز ، MS ، RD ، CDE و بنیانگذار Food Heaven ، به POPSUGAR توضیح داد که ولع مصرف قند لزوما چیز بدی نیست و در واقع می تواند ایده ای از نیاز و کمبود بدن به شما ارائه دهد. .

میل به شکر یعنی چه؟

جونز گفت: گرسنگی در فرهنگ ما به چنین مفهومی شیطانی تبدیل شده است. به شما احساس گناه می کنند که اشتها دارید یا به شما آموزش داده شده است “در برابر وسوسه مقاومت کنید”. شما ممکن است فکر کنید که “خوب” هستید ، اشتهای خود را رها نمی کنید و اگر فکر می کنید که “بد” هستید (اتفاقاً ، جونز توصیه می کند از این تفکر سیاه و سفید در مورد غذا پرهیز کنید). یا شاید فکر کنید که به قند اعتیاد دارید یا اینکه “در مورد شیرینی ها نمی توان به شما اعتماد کرد”. جامعه به ما فکر می کند که به جای بررسی این که این گرسنگی از کجا ناشی می شود ، باید از وسوسه دور شویم.

اگر دائماً گرسنه قند دارید ، جونز به شما گفت این پنج سوال را از خود بپرسید:

  1. آیا غذاها یا گروه های غذایی را قطع کرده اید؟ آیا شما قول داده اید که دیگر هرگز بستنی نخورید یا اخیراً کربوهیدرات را قطع کرده اید؟ از تجربه شخصی او و آنچه در مشتریانش می بیند ، بزرگترین محرک تشنگی برای یک ماده غذایی خاص این است که آن غذای خاص را محدود کنید – تمایل بیشتری به آن دارید. در صورت تغییر در رژیم غذایی یا غذاهایی که دیگر از خوردن آنها صرف نظر کرده اید ، تحقیق کنید که چرا این غذاها را نمی خورید و آیا ارتباطی بین قطع این غذاها و افزایش اشتهای خود مشاهده کردید. کاهش این گرسنگی می تواند به سادگی اجازه دادن به شما برای داشتن این غذاها باشد.
  2. آیا شما به اندازه کافی غذا می خورید؟ جونز خاطرنشان می کند: مشتریانی که وعده های غذایی خود را از دست می دهند ، وعده های بسیار کمی می خورند یا کالری کافی نمی خورند ، “قسمت بیشتری از محرومیت دارند”. هنگامی که غذا نمی خورید ، بدن از طریق هورمون گرسنگی ، گرلین ظاهر می شود ، باعث می شود شما غذا بخورید و بدن شما باهوش است – به دنبال سریعترین و آسانترین شکل انرژی است که می تواند دریافت کند. وی دریافت که مشتریانی که در اوایل روز غذا نمی خوردند ، بعداً در روز دچار محرومیت می شوند. جونز توضیح داد: “آنها ممکن است این را به عنوان خوردن احساسی تفسیر کنند ، اما اینگونه نیست ؛ این فرد خود را از خوردن غذا بدون نیاز به انرژی خود محروم می کند.”
  3. آیا در بیشتر وعده های غذایی سه گروه غذایی دارید؟ جونز توضیح داد که خوردن هر سه ریز مغذی – کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها – و همچنین سبزیجات نشاسته ای در بیشتر وعده های غذایی ، در هر زمان ممکن ، برای ایجاد احساس سیری مهم است. اگر برای ناهار فقط یک سالاد سبزیجات ساده بخورید ، حتی اگر سرشار از فیبر و مواد مغذی باشد ، هزینه کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی های سالم را از شما نمی گیرد. عدم تأمین نیازهای مغذی مغذی می تواند باعث ولع خوردن قند و محرومیت از غذا شود.
  4. آیا شما فوق العاده استرس دارید؟ استرس می تواند تأثیر زیادی در عادات غذایی داشته باشد ، گاهی باعث از دست دادن اشتها می شود ، اما در بیشتر موارد باعث افزایش اشتها می شود. همچنین وقت داشتن برای خرید مواد غذایی ، تهیه وعده های غذایی خود یا غذا خوردن هر زمان که بخواهید دشوارتر است. اگر در پاسخ به استرس به طور خودکار به دنبال چیزی شیرین باشید ، ترک این عادت دشوار است. بنابراین روش هایی برای کاهش استرس مزمن خود یا جستجوی تکنیک های مدیریت استرس مانند راه رفتن ، نوشتن مجله ، یوگا ، مراقبه یا گفتگو با یک درمانگر پیدا کنید.
  5. آیا به اندازه کافی می خوابید؟ جونز توضیح داد که کمبود خواب کاملاً می تواند اشتیاق به قند را افزایش دهد. بیشتر افراد به هفت تا نه ساعت در شبانه روز احتیاج دارند و کمبود خواب می تواند بر سطح لپتین ، هورمون تنظیم کننده گرسنگی که به بدن شما کمک می کند تا متوجه شود پر است ، تأثیر بگذارد. همچنین می تواند بر گرلین ، هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر بگذارد. یافتن راه هایی برای حمایت از خواب سالم می تواند اشتهای شما را برای قند ناشی از کمبود خواب کاهش دهد.

گرچه ممکن است یکی از دلایل بالا اشتیاق شما به شکر ایجاد شود ، ولع مصرف شکر نیز می تواند باعث شود فقط بدون برجسته کردن یک مشکل بالقوه ، تشنه باشید. جونز گفت گرسنگی برای شکر اساساً یک امر منفی نیست. آنها به سادگی در فرهنگ ما شیطان پرست می شوند.

بنابراین حتی پس از تحقیق در مورد پاسخ شما به این س toالات ، جونز گفت که 100 درصد خوب است که زیاده روی کنید. معمولاً فقط لذت بردن از آن و سپس حرکت به جای بحث در مورد عدم یا عدم استرس ، استرس کمتری دارد. درمان می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد زیرا همه غذاها می تواند در شیوه زندگی ما جای بگیرد. جونز گفت: “زیاده روی نکنید! گرسنگی بخشی از زندگی است و گاهی لذت بردن فقط سرگرم کننده است.”



[ad_2]

منبع: windows-news.ir