قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

این نوع پیستون ها، انتقال حرارت بهتری دارند. در این پیستون ها، ممکن است اتاق احتراق روی سر پیستون باشد. در فرآیند کاری موتور و در زمانی که عمل انفجار مخلوط سوخت و هوا روی میدهد، به دلیل بسته بودن بخش بالایی محفظه توسط سرسیلندر، باید بخشی وجود داشته باشد که بتواند با حرکت در سیلندر، نیروی تولید شده را به حرکت تبدیل کند. این حرکت پیستون باعث به وجود آمدن چهار عمل اصلی پیستون 50 پراید موتور می گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. شاتون نیز از طریق گژن پین به پیستون متصل میگردد و به این طریق حرکت رفت و برگشت پیستون که کورس پیستون نامیده میشود به حرکت دورانی تبدیل میشود. موتورهای دیزل نیز مانند دیگر موتورهای درونسوز بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند؛ مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد. در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد؛ و به جای آن در فاصله معینی از سرسیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیه شدهاست؛ که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را میبندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میللنگ اتفاق میافتد.

با وجود این، طراحی موتور، سیلندر، سر سیلندر، محفظه احتراق و مدل سوپاپ، تعیین کننده نهایی شکل این قطعه است. از مهمترین قسمت های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، شکل سطح بالای پیستون بر شیوه احتراق مخلوط سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر سطح بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط مخلوط سوخت و هوا بهتر شده و باعث ایجاد قدرت بهینه می شود. رینگ های پیستون علاوه بر فشرده کردن مواد احتراق در بالای پیستون ، مانع نفوذ روغن روانکار از پایین پیستون به داخل محفظه احتراق نیز می شوند ، در غیر این صورت ، روغن موتور به داخل محفظه احتراق نفوذ کرده و باعث روغن سوزی موتور خودرو می شود. همانگونه که می دانید بالای پیستون محفظه احتراق می باشد و مخلوط سوخت و هوا می بایست در محفظه احتراق فشرده بشوند تا با یک جرقه کوچک شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به پایین رانده و ایجاد نیرو و انرژی بنماید؛ اگر قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی بین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به درستی انجام نمی شود؛ از طرف دیگر اگر قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون داخل سیلندر گیر می کند و امکان حرکت پیدا نمی کند.

وقتی از یک قطعه مکانیکی صحبت میکنیم، باید دلیل خرابیهای رایج آن را بیش از همه چیز در استفاده ناصحیح جستوجو کنیم. اگر به دیواره پیستون های نمایش داده شده دقت کنید می بینید در دیواره همه آنها شیارهایی ایجاد شده است ؛ این شیارها محل نصب رینگ پیستون می باشد. این رینگ ها که به نام رینگ پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، داخل شیارهای مخصوص در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان مقدار بسیار کمی بیشتر از قطر سیلندر می باشد و این قطر بیشتر باعث می شود که وقتی پیستون ( به همراه رینگ پیستون ) در داخل سیلندر قرار گرفت ، رینگ های پیستون ، اجازه خروج مخلوط سوخت و هوا از بالای محفظه احتراق به فضای پایین پیستون را ندهند و در نتیجه ، امکان فشرده کردن مخلوط سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سامانه تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقهای تفاوت میکند؛ بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در دیگر موتورهای درونسوز وجود ندارد. برای خرید قطعه اصلی باید به سراغ فروشندگان معتبر قطعات یدکی خودرو بروید و قطعات عرضه شده توسط آنها پیستون شیشه ای را تهیه کنید.

روغن کاری باعث میشود تا حرکت آنها روانتر باشد و اصطکاک به حداقل برسد و خنککاری باعث میشود تا این قطعات فلزی بهواسطه افزایش دما منبسط نشوند و عملکردشان دچار مشکل نشود. البته در بعضی موتورها مثل موتور پراید، به واسطه مدل جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی اگر تسمه تایم در دور بالا هم ببرد باعث برخورد این دو عضو به هم دیگر نمیشود ولی در اکثر خودروها مثل خودروهایی که از موتورهای پژویی استفاده میکنند، اگر این اتفاق بیافتد قطعا خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد. در اینجا برای درک بهتر ادامه مطالب باید نکته ای را درباره سوپاپ خودرو شرح دهیم ، در سیلندرهای یک خودرو ممکن است از یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی استفاده کنند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. سعی طراحان خودرو بر آنست که تا حد امکان ، پیستون ها را سبک درست کنند ولی از طرف دیگر باید ضخامت پیستون به حدی باشد که تحمل شرایط سخت محفظه احتراق را داشته باشد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رینگ پیستون ژاپنی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram otomatik beğeni satın alhtml nullednulled themes1xbetdogal taşlarMobil Ödeme NakitMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite Çevirme