کمپانی جمهوری اسلامی ایران ماشین یکسری سالی می باشد که از این موتور ها به کار گیری نموده و در اکثر وقت ها خودروهایی که ایجاد می نماید از سری موتور های تیو فایو (tu5) استفاده می کند. موتورهای ای اف۷ و تی یو۵ اکثر زمان ها در خودروهای دربین منزلت و اقتصادی به کار می روند. قابل ذکر هست که همین موتور در مرز و بوم ما بر روی ماشینهای ۲۰۶ تیپ های ۵ و ۶ برخی از اتومبیلهای پژو پارس نصب شده است. به رخ کلی می توان گفت که پژو پارس اهمیت دقت به بها و امکاناتی که دارااست می تواند نمره قابل قبولی را در بازار اتومبیل کسب کند. البته، این متاع کلیدی استاندارد آلایندگی مناسب و مقدار استهلاک تحت نیز هست و در کنار آن، میتوان مزیت حساس و حیاتی آن را صدای کارکرد مطلوب ابلاغ کرد. چراغ های جلو و کاپوت تغییر‌و تحول خاصی نکرده اند، ولی تمام زه ها و قطعات فایبرگلاس ۲۰۶ استاندارد به صورت یک رنگ اهمیت بدنه درآمده اند. همین یک دستگاه پژو ۲۰۶ کوپه اساسی ظاهری شبیه به ۲۰۶ RC است، اما همان پیشرانه آشنای TU5 را در تحت کاپوت دارد. همـه چیز درباره پژو glx 405- جی ال ایمشخصات فنی و ظاهری موتور تصاویر پژو … البته به عبارتی طور که در ابتدای نوشتار اشاره شد، این ۲۰۶ کوپه یک ۲۰۶ کوپه RC نمی باشد و تنها از قطعات ظاهری شبیه اهمیت RC بهره می برد. چرا که از همان مثال استاندارد ۲۰۶، افزون بر مثال های پنجدر که ما در کشور ایران داریم، مدل های سهدر هم ساخته شده اند. رینگ ها از دسته ۱۷٫۰ اینچی چلنجر میباشند و مغایر بسیاری از نوع های موجود در بازار تماما اصل به حساب می آیند. جور بعدی XUM ELX پژو پارس هم 16 سوپاپه و یورو دو بود که عجله آن در مقایسه دارای گونه اتوماتیک از 14 ثانیه به 11 ثانیه رسید. موتور تیو فایو (tu5) اصلی حجم 1587 و در دو گونه 8 و 16 سوپاپ در نخست در دسترس قرار گرفت که امروزه تنها از 16 سوپاپ کلیدی اقتدار 109 آیتم به کارگیری قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در دربین مدل های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. پژو ۲۰۶ به تنگ بودن فضای عقب کابین شهرت دارد، ولی این ۲۰۶ کوپه قطعاً تنگ ترین ۲۰۶ دنیاست! پرفروش ترین تیپ ۲۰۶ بعد از سال ۹۰، تیپ ۵ است. اثری از درهای عقب دیده نمی شود و در عوض درهای جلو، به سبک کوپه های اسپرت، طول متعددی دارند. اکثر این قطعات نیز توسط صاحب کنونی بر بر روی خودرو سوار شده اند و به گفته ایشان همه اصل هستند و هیچ قطعه تقلبی در این خودرو نمی توان پیدا کرد. حساس کار «پورت و پولیش کردن» می قدرت این برجستگی ها را صیقل بخشید تا کلیدی ارتقاء قطر پورت های محل ورود و خروجی سرسیلندر هوای بیشتری به محیط احتراق وارد و دود حاصل نیز پر سرعت خیس تخلیه گردد. به طور مختصر این مدل توضیح می دهیم که داخل گوشه و کنار احتراق موتور و پورت های ورودی و خروجیِ سرسیلندر برجستگی های کوچکی را می توان دید که سبب ساز ساخت مقاومت در برابر ورود ترکیب سوخت و هوا و خروج گازهای حاصل از احتراق می گردند. زه بالای محل کارگزاشتن پلاک عقب متفاوت حیاتی دیگر ۲۰۶های موجود در خیابان است و لوگوی شیر پژو نیز در ابعادی ریز داخل این زه گنجانده شده است. اما ۲۰۶های فرانسوی که در سال های شروع دهه هشتاد به ایران می آمدند نیز به همین رخ بودند. مردم خودرو های فرانسوی را به تیتر اتومبیل های پر استهلاک میشناسند. این معضل حیاتی سهمیهبندی بنزین و ارتقاء مصرف سوخت در برهه زمانی دولت نهم و دهم صورت تازهای یافت و مصرف سوخت بالا به تیتر مشکلی حاد برای پژو پارس مطرح شد. شرکت «ایران خودرو» نیز تعدادی سالی می باشد که بر بر روی تمام ۲۰۶های تولیدی خود از این طرح چراغ عقب استعمال می کند و عده ای هم آن ها را پایین تیتر «چراغ صادراتی» می شناسند! البته در نمای عقب از مقدار تغییرات کاسته می شود. در نمای کناری او‌لین قطعه جدید، گلگیر جلو RC هست که اشخاص مبتدی و تازه کار حاذق به تشخیص تفاوت آن اهمیت نمونه استاندارد نیستند. از دیگر تغییرات جزئی انجام شده در نمای کناری این ۲۰۶ کوپه می توانیم به راهنمای گلگیر نارنجی و درِ باک نقره ای اشاره نماییم که هر دو وابسته به ۲۰۶ RC هستند. از نمای جلو که آغاز کنیم سپر تبارک RC را می بینیم که در مقایسه اهمیت سپر ۲۰۶های بی آلایش حجم بیشتری دارد و از نتورک ورودی هوای پهناور تری در آن به کارگیری شده است. کارگزاری یک بال اسپرت کوچک و آنتن سقفی کوتاه نیز به زیبایی های همین ماشین در نمای عقب افزوده است. چراغ های عقب فابریکِ ۲۰۶ RC هستند. موتور نصب شده بر روی ۲۰۶ کوپه ما از نوع TU5 NFU است. چنانچه شما هر گونه سوالی در رابطه دارای کجا و شیوه به کارگیری از موتور دنا tu5 دارید، می توانید کلیدی ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر