هنگامی موتور پر‌نور هست پیستون و حلقه ها روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که این فاصله را لبریز کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی قلیل باشد،در عاقبت اصطکاک زیاد وسایش شدید،توان موتور کمتر می یابد.در همین وضعیت ممکن است پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب ساز زدن پیستون در کورس اقتدار می شود. در نتیجه همین عیب صدایی سنگین و خشک و گوشخراش به گوش می رسد این صدا زمانی محسوس خیس است که موتور زیر توشه بسیار یا در حال عجله گیری ، به ویژه در وضعیت سرد باشد . در سرانجام چرخش بلوک سیلندر و خارج از مرکز بودن آنها، پیستون های یک طرف به سمت بیرون و پیستون های طرف دیگر به سمت مرکز روتور حرکت می نمایند. امروزه در اتومبیل های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به ادله سبکی و انتقال حرارت بهتر به کار گیری می گردد، که به دو نحوه ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند. موتورها بر مبنا طرز چیدمان به دو نوع خطی و V شکل تقسیم می شوند. پیستون ها که به شکل شعاعی در پوسته با نصب شده و پایین بارگذاری فنر بر بر روی یک یاتاقان بیرون از مرکز قرار دارد. همین مرحله صاف از طرز ایجاد یک انحنا کوچک بر روی رینگ موتور به‌وجود میآید که مهم چشم هم دیده نمیشود. ۲.وارد شدن آب بداخل سیستم روغنكاری از روش هوا و پاك شدن لایه روغن. این قطعه عاملی به جهت تراکم ادغام بنزین و هوا و خروج دود حاصل از احتراق از محیط سیلندر است. در موتور های دو روزگار این رنگ به شكل قهوه ای شكلاتی است و این موضوع حاكی از ان میباشد كه تركیب اكسیژن و سوخت به صدق در محفظه احتراق تزریق شده است. مرحله بالایی پیستون نیز اساسی محفظه احتراق در تماس است. همین رینگ به کمک رینگ روغن در مرحله داخلی سیلندر قرار دیتا میشود. در همین حالت قدرت و شتاب را می توان بازدید کرد . به طور نمونه در صورتی که دو ماشین اهمیت حالت یکسان، دارای اندازه پیستون های معلوم دارید، خودرویی که تعداد بیشتری از همین قطعه دارد، قدرت بیشتری تولید می کند.معمولا در اکثر موتورهای احتراقی با چهار یا شش پیستون موتور هستند. همین دو گونه شامل رینگهای فشاری و رینگهای روغنی است. حلقه پیستون یا رینگ موتور بر حسب کاری که انجام می‌دهد و همینطور محل قرارگیری آنان روی پیستون به دو مدل تقسیم میشوند. کاری که می بایست انجام بخشید – فشار گاز را کم نمایید ، دلکو را تهیه و آوانس خوکار آنرا باز‌نگری و مقدار فرمائید . چنانچه ظاهر آن خوب به نظر رسد و حتی اندازههایی که گفتیم عالی باشد بهتراست که دست کم از یک دست حلقه جدید استفاده نماییم . البته در خویش به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارد , پیستون چیست و چه وظیفه ای دارد از این پیستون در موتور خودروهایی به کار گیری می گردد که در نواحی بسیار گرم میباشند و نسبتاً در تمامی فصول سال گرم میباشند . در موقع تولید پیستون ها، همت می نمایند آن‌ها راکمی بیضی شکل صحیح کنند تا در موقع گرم شدن به صورت استوانه درآید. پمپ های پیستونی محوری، حرکت دورانی محور ورودی را به حرکت رفت و برگشتی پیستون ها در باطن سیلندر تبدیل می کنند. محل قرارگیری همین حلقه در بالای انگشتی پیستون یا شیار نزدیک به پایان بدنه پیستون است. اضطراری به ذکر است در هنگام ایجاد شیار، شیار عمودی را پاره ای مایل ساخت می نمایند تا سیلندر، مبتلا خط اتادگی نشود. 1- ساخت شیار افقی در ساختمان پیستون، که به آن سد حرارتی گفته می شود. به‌این ترتیب بیضی ساختن پیستون و همینطور تولید لقی دربین سیلندر و پیستون، جهت پرهیز از چسبیده شدن پیستون به سیلندر می باشد. برای این کار، ابتدا روی پیستون، اهمیت همان شاتون در کنار هم عده شود. فعالیت چسبندگی همین رینگها به دیواره سیلندر در واقعیت به برهان نیرویی میباشد که از انبساط رینگها و فشار احتراق در روزگار سوختن سوخت در پشت پیستون به وجود میآید. به این ادله هم ما در این بخش میخواهیم توضیحاتی را راجع به آن ها سرویس شما ارائه دهیم پس چنانچه شما هم یک عدد از اشخاصی می‌باشید که به خودروی سمند علاقمند میباشید و میخواهید راجع به بهترین قطعات آن اطلاعات کسب نمایید، ما را در ادامه همین مباحث دنبال کنید. مناسب به جهت خودرو های پژو GLX و سمند و پارس. كه البته مشروط به گشوده كردن موتور می باشد البته وقتی موتور را باز كردیم به جهت بررسی چگونگی بروز اشكالات موتور و پرهیز از پیدایش دوباره این اشكالات؛ وضعیت پیستون می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار مكانیك ها و تعمیر كاران قرار دهد. عمل این قطعه پرهیز از نشت گاز از کنار پیستون و کنترل روغن است. وقتی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در رابطه دارای کورس پیستون چیست وب وبسایت خویش باشید.

ایندکسر