آیا ویتامین D به خواب کمک می کند؟


به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، استراحت شبانه ساده به نظر می رسد ، اما بیش از یک سوم افراد مسن آمریکایی مرتباً خواب کافی ندارند. احتمالاً قبلاً می دانید که اجتناب از نور آبی و صفحه نمایش هنگام خواب ، خوابیدن در یک اتاق تاریک و خنک و ایجاد روال می تواند خواب شما را بهبود بخشد و به گفته کارشناسان ویتامین D می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

ویتامین D چه نقشی در بدن دارد؟

مونیسا بانوته ، MD ، FCAP ، بنیانگذار و مدیرعامل پزشکی یکپارچه ، به POPSUGAR گفت ، اگرچه این ویتامین در نام است ، ویتامین D در واقع یک ویتامین نیست. دکتر بانوته توضیح داد: “این هورمونی است که بیشتر در پوست در پاسخ به قرار گرفتن در معرض آفتاب تولید می شود (تقریباً 90 درصد).” وی ادامه داد: همچنین ممکن است ویتامین D از طریق غذا جذب شود (تقریباً 10 درصد).

دکتر نیکول آوانا ، استادیار نورولوژی در دانشکده پزشکی Mount Sinai ، به POPSUGAR گفت: ویتامین D بیشتر به دلیل توانایی در جذب کلسیم شناخته می شود که به سلامت استخوان های شما کمک می کند. این ماده همچنین یک سیستم ایمنی سالم ، سلامت مغز و سیستم عصبی ، سلامت قلب و عروق ، سلامت مجاری هوایی ، سلامت روان ، سلامت استخوان را حفظ می کند و می تواند بیان ژن های درگیر در سرطان را تحت تأثیر قرار دهد.

طبق گفته دکتر آوانا ، کمبود ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعف و نرمی استخوان ها (راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان) ، دیابت ، مولتیپل اسکلروزیس ، آرتروز ، کاهش سلامت روان و احساس افسردگی بالاتر شود.

آیا ویتامین D می تواند خواب را بهبود بخشد؟

بدیهی است که ویتامین D برای رفاه حال ما ضروری است ، اما آیا می تواند به بهبود خواب کمک کند؟ دکتر بانوته گفت: “ما تازه شروع به درک رابطه بین ویتامین D ، ملاتونین و خواب کرده ایم ، اما آنچه می دانیم این است که کمبود ویتامین D می تواند روی بسیاری از موارد تأثیر بگذارد.” تحقیقات بیشتری لازم است ، اما برخی مطالعات نشان می دهد افرادی که دارای مشکلات خواب هستند با استفاده از مکمل ویتامین D توانسته اند کیفیت خواب خود را بهبود بخشیده و تاخیر در خواب (مدت زمانی را که از بیدار شدن به خواب می رود) کاهش دهند. او گفت. .

دکتر آوانا توضیح داد که ثابت شده است که سطح ویتامین D در بدن ارتباط مستقیمی با کیفیت خواب دارد. وی گفت: هرچه سطح ویتامین D در بدن بیشتر باشد ، اختلالات خواب و اختلالات کمتری ثبت می شود. به گفته دکتر آوانا ، یک توضیح بالقوه برای این امر این است که گیرنده های زیادی برای مغز ویتامین D وجود دارد که “مرکز کنترل” عملکرد خواب بدن است.

آیا برای خواب بهتر نیاز به مصرف ویتامین D دارید؟

به طور کلی ، بسیاری از افراد ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشند زیرا ما زمان زیادی را بیرون از خانه در زیر نور آفتاب نمی گذرانیم و هنگامی که این کار را می کنیم ، بیشتر افراد تمایل به استفاده از ضد آفتاب دارند که مانع جذب اشعه ماوراio بنفش در پوست می شود. دکتر بانوته این امر به ویژه در مورد افرادی که پوست تیره دارند ، صدق می کند.

اگرچه صرف حدود 20 دقیقه در آفتاب به شما امکان می دهد توصیه روزانه ویتامین D خود را دنبال کنید ، اما بخشی از جهان که در آن زندگی می کنید و سبک زندگی شما ماندن در آفتاب را دشوار می کند. خوردن غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی قزل آلا و ماهی قزل آلا شیلی (توصیه شده توسط دکتر آوانا زیرا بدون جیوه است و حاوی مواد مغذی دیگری است) نیز می تواند به شما در رسیدن به میزان توصیه شده ویتامین D کمک کند. در غیر این صورت شما می توانید به طور مداوم ویتامین D را از منابع غذایی یا خورشید دریافت کنید ، دکتر آوانا گفت که مکمل ها خوب هستند.

اما قبل از تصمیم به مصرف مکمل های ویتامین D ، دکتر Bhanote گفت که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما سطح ویتامین D را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا مکمل مورد نیاز است و در این صورت ، آنها می توانند بهترین دوز را توصیه کنند. بر اساس سلامتی شما تنها راه برای اینکه بدانید آیا ویتامین D باعث بهبود کیفیت خواب فردی شما می شود ، این است که خودتان آن را امتحان کنید ، اما حتماً قبل از تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی خود با پزشک خود مشورت کنید.




منبع: windows-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>